پک لاغری

جهت آشنایی با پک لاغری ، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

پک لاغری

پک لاغری
پک لاغری

فعالیت بدنی و رژیم غذایی قسمت مهمی در برنامه کاهش وزن است. نه تنها به شما در سوزاندن کالری کمک می کند بلکه باعث بهبود رفاه شما نیز می شود. بهترین نوع ورزشی که از آن لذت می برید و می توانید به آن پایبند باشید را برای کاهش وزن انجام بدید.

روش های مختلفی برای ورزش وجود دارد و جستجوی گزینه های مختلف برای یافتن موردی که از آن لذت می برید بسیار مهم است.

در نظر بگیرید که می خواهید کجا ورزش کنید. ترجیح می دهید داخل سالن باشید یا بیرون از سالن؟ آیا ترجیح می دهید در یک سالن ورزشی یا در خانه خود ورزش کنید؟ همچنین، دریابید که ترجیح می دهید به تنهایی یا با یک گروه ورزش کنید. کلاسهای گروهی بسیار بهتر هستند و به بسیاری از افراد کمک می کند تا انگیزه خود را برای کاهش حفظ کنند. با این حال، اگر از کلاسهای گروهی لذت نمی برید، کار کردن به تنهایی نیز به همان خوبی است.

سرانجام ، هنگام تمرین به موسیقی گوش دهید، زیرا انجام این کار می تواند انگیزه را افزایش دهد. افراد همچنین هنگام گوش دادن به موسیقی تمایل به ورزش طولانی تر دارند.

ورزش نه تنها به شما در سوزاندن کالری کمک می کند بلکه باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. تمرینی را پیدا کنید که از آن لذت می برید ، بنابراین می تواند به راحتی جزئی از برنامه روزمره شما شود.

برنامه غذایی در پک لاغری

  • مواد عذایی سرشار ازپروتئین هایی که برای لاغری مناسب است: تخم مرغ، گوشت گاو، مرغ، گوشت گوسفند، بوقلمون، ماهی قزل آلا، ماهی سفید (ماهی، ماهی تیلاپیا، گل ماهی  و بسیاری دیگر از ماهی ها)، صدف ماهی (خرچنگ، ​​میگو، خرچنگ دریایی و سایر)
  • مواد غذایی نشاسته دار: سیب زمینی، برنج، کینوا، کوسکوس، لوبیا، گندم سبوس دار و ماکارونی سفید
  • همه میوه ها و سبزیجات: کلم بروکلی، اسفناج، گل کلم، فلفل دلمه ای، انواع توت ها، سیب، موز، پرتقال

برای برآورده کردن مقدار مورد نیاز روزانه فیبر، کلسیم و چربی سالم بدن رژیم غذایی لاغری شما باید شامل موارد اضافی سالم نیز می باشد. بخشهای پیشنهادی بسته به غذا متفاوت هستند.

پک لاغری
پک لاغری

چند نمونه از این موارد اضافی عبارتند از:

  • محصولات لبنی: شیر، پنیر کوکتی، سایر پنیرها، ماست یونانی کم چرب یا بدون چربی
  • غلات سبوس دار و محصولات غلات با فیبر بالا: نان غلات کامل، جو دوسر
  • آجیل و دانه ها: بادام، گردو، پسته، دانه های کتان، دانه های چیا

این برنامه چندین دستور العمل و ایده وعده غذایی را برای کاهش وزن در اختیار شما قرار می دهد که اساساً بر روی پروتئین های بدون چربی، میوه ها، سبزیجات و نشاسته با بخش های کوچکتر از مواد اضافی سالم تمرکز دارند.

رژیم غذایی که برای کاهش وزن مناسب است شامل پروتئین های بدون چربی، نشاسته، میوه ها و سبزیجات و همچنین بخش های کوچکتر از مواد اضافی سالم مانند لبنیات، غلات کامل، مغزها و دانه ها اختصاص دارد.

غذاهایی که باید از مصرف آنها اجتناب کنید

همه غذاها در رژیم غذایی لاغری مجاز هستند، اما شیرینی ها، غذاهای کاملاً فرآوری شده و الکل تا حدی محدود می شوند. شما میتوانید هر از گاهی از خوردن این غذاها لذت ببرید تا هوس شما را برآورده کنند و برای خارج شدن از مسیر خود کمتر وسوسه شوید، اگرچه بخشها به نیازها و اهداف فردی شما بستگی دارد.

  • شیرینی: دونات، کلوچه، کیک، آب نبات، بیسکویت
  • الکل: آبجو، شراب، ودکا، تکیلا، نوشیدنی های مخلوط شیرین
  • نوشیدنی های قندی: نوشابه های گازدار، آب میوه ، نوشیدنی های انرژی زا

منوی غذایی در پک لاغری

از آنجا که رژیم لاغری جهان هیچ غذایی را محدود نمی کند، پیروی از آن بسیار آسان است. در اینجا یک نمونه منوی سه روزه برای رژیم لاغری برای شما آورده شده است.

روز اول

  • صبحانه: بلغور جو دوسر با برش فولاد همراه با میوه و گردو
  • ناهار: سالاد خرد شده جنوب غربی با لوبیای سیاه
  • شام: مرغ کنجدی همراه با برنج و کلم بروکلی، به علاوه یک براونی کوچک
  • تنقلات: پنیر رشته ای، کرفس و هوموس، چیپس تورتیلا و سالسا

روز دوم

  • صبحانهتخم مرغ، هش براون سیب زمینی، بلوبری
  • ناهار: سالاد کینوا و بوقلمون
  • شام: اسپاگتی و کوفته با سس سبزیجات و یک لیوان شراب
  • میان وعده ها: سالاد میوه، مخلوط دنباله، هویج و آووکادو

روز سوم

  • صبحانه: نان تست فرانسوی غلات کامل با توت فرنگی
  • ناهار: سوپ ماینسترون همراه با سالاد فصل
  • شام: گوشت گوسفند خر شده، پوره سیب زمینی و لوبیا سبز
  • میان وعده ها: تخم مرغ های آب پز،  شکلات تیره ، سیب و کره بادام زمینی

منوی نمونه ای از رژیم لاغری شامل بیشتر پروتئین های بدون چربی، نشاسته سیر کننده، میوه ها و سبزیجات و همچنین برخی محصولات لبنی و چربی های سالم است. خوراکی های شیرین گاه به گاه و الکل نیز مجاز است.

پک لاغری
پک لاغری

 در صورت لزوم از راهنمایی حرفه ای ها استفاده کنید

برای کاهش وزن دریغ نکنید برای کمک به تلاش های کاهش وزن خود در صورت لزوم، از کمک های تخصصی استفاده کنید. افرادی که اعتماد به نفس بیشتری در دانش و توانایی های خود دارند، وزن کمتری خواهند داشت.

این ممکن است به معنای یافتن یک متخصص تغذیه  باشد که بتواند در مورد برخی غذاها به شما بیاموزد یا یک فیزیولوژیست ورزشی به شما آموزش دهد که چگونه به درستی ورزش کنید. بسیاری از افراد از مسئولیت پذیری که دیدن یک متخصص برای آنها فراهم می کند نیز لذت می برند.

اگر هنوز برای ایجاد انگیزه تلاش می کنید، پیدا کردن یک روانشناس یا متخصص تغذیه که در زمینه مصاحبه انگیزشی آموزش دیده باشد، اثبات شده است که به مردم در رسیدن به اهدافشان کمک می کند.

متخصصانی مانند متخصصان تغذیه، فیزیولوژیست های ورزشی و روانشناسان می توانند به شما کمک کنند تا انگیزه و دانش خود را برای رسیدن به اهداف کاهش وزن خود تقویت کنید.

خلاصه

داشتن انگیزه برای کاهش وزن برای موفقیت طولانی مدت در کاهش وزن مهم است. افراد عوامل مختلفی را برای کاهش وزن برمی انگیزند، به طور خاص، بنابراین مهم است که بدانید چه عواملی به شما انگیزه می دهند.

با استفاده از ابزار و پشتیبانی مناسب، می توانید انگیزه خود را برای رسیدن به اهداف کاهش وزن خود پیدا کرده و حفظ کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *