Categories
Uncategorized

لاغری انگیزشی

اگر شما هم به دنبال لاغری انگیزشی هستید، با ما همراه باشید.

لاغری انگیزشی

لاغری انگیزشی
لاغری انگیزشی

شروع و پایبند بودن به یک برنامه سالم برای  کاهش وزن گاهی اوقات غیرممکن به نظر می رسد. غالباً، افراد به راحتی انگیزه شروع کار را ندارند یا انگیزه خود را برای ادامه کار از دست می دهند. خوشبختانه انگیزه چیزی است که می توانید برای افزایش آن کار کنید.

  1. تعیین کنید که چرا می خواهید لاغر شوید

تمام دلایلی که می خواهید لاغر شوید را به روشنی مشخص کنید و آنها را یادداشت کنید. این به شما کمک می کند تا برای رسیدن به اهداف کاهش وزن خود متعهد و باانگیزه باشید. سعی کنید روزانه آنها را بخوانید و وقتی وسوسه می شوید از برنامه های کاهش وزن خود دور شوید، آنها را به عنوان یادآوری استفاده کنید.

دلایل شما می تواند شامل جلوگیری از دیابت، جستجوی هرچه بهتر برای یک رویداد، بهبود اعتماد به نفس باشد. بسیاری از افراد به دلیل پیشنهاد پزشك شروع به كاهش وزن می كنند، اما تحقیقات نشان می دهد اگر انگیزه كاهش وزن آنها از درون باشد، افراد بهتر موفق تر می شوند.

اهداف کاهش وزن خود را به روشنی مشخص کنید و آنها را یادداشت کنید. اطمینان حاصل کنید که انگیزه شما برای موفقیت طولانی مدت از درون شما هدایت می شود.

 

  1. انتظارات واقع بینانه داشته باشید

لاغری انگیزشی
لاغری انگیزشی

بسیاری از کارشناسان و متخصصان کاهش وزن ادعا میکنند که میتوانند خیلی و سریع و آسان راه کاهش وزن سریع و آسان را به شما بیاموزند. با این حال، بیشتر پزشکان توصیه می کنند فقط 1 تا 2 پوند (0.5-1 کیلوگرم) در هفته از دست بدهید.

تعیین اهداف دست نیافتنی می تواند منجر به احساس ناامیدی شود و شما را وادار به انصراف کند. برعکس، تعیین و تحقق اهداف قابل دستیابی منجر به احساس موفقیت می شود. همچنین، افرادی که اهداف کاهش وزن خود را تعیین می کنند، به احتمال زیاد کاهش وزن خود را در طولانی مدت حفظ می کنند.

نتایج بدست آمده از یک مطالعه با استفاده از داده های چندین مرکز کاهش وزن نشان داد زنانی که انتظار دارند بیشترین کاهش وزن را داشته باشند بیشترین احتمال ترک برنامه کاهش وزن خود را دارند .

خبر خوب این است که فقط کاهش 5-10٪ از وزن بدن می تواند تأثیر زیادی بر سلامتی شما بگذارد. اگر 180 پوند (82 کیلوگرم) وزن دارید، این فقط 9–18 پوند (4-8 کیلوگرم) خوادهد بود. اگر 250 پوند (113 کیلوگرم) وزن دارید، این وزن 13-25 پوند (6 تا 11 کیلوگرم) است. در حقیقت، از دست دادن 5-10٪ از وزن بدن می تواند:

  • کنترل قند خون را بهبود ببخشید
  • خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید
  • سطح کلسترول را کاهش دهید
  • درد مفاصل را کاهش دهید
  • خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهید

برای تقویت احساس موفقیت و جلوگیری از ناامیدی، انتظارات واقع بینانه ای برای کاهش وزن تنظیم کنید. فقط میزان متوسطی از کاهش وزن 5-10٪ می تواند تأثیر زیادی بر سلامتی شما بگذارد.

  1. بر اهداف فرایند تمرکز کنید

بسیاری از افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند فقط اهداف یا اهداف نهایی را تعیین می کنند. به طور معمول، یک هدف نتیجه، وزن نهایی شما خواهد بود.

با این حال، تنها تمرکز روی اهداف نتیجه می تواند انگیزه شما را از بین ببرد. آنها اغلب می توانند احساس خیلی دور بودن و احساس سرخوردگی را برای شما ایجاد کنند. درعوض، شما باید اهداف فرایند را تعیین کنید، یا اینکه برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود چه اقداماتی را انجام می دهید. یک نمونه از اهداف فرایند، ورزش چهار بار در هفته است.

تعیین اهداف فرآیند SMART به شما کمک می کند تا انگیزه خود را حفظ کنید، در حالی که تنها تمرکز روی اهداف نتیجه می تواند منجر به ناامیدی و کاهش انگیزه شما شود.

 

لاغری انگیزشی
لاغری انگیزشی
  1. طرحی متناسب با سبک زندگی خود انتخاب کنید

یک برنامه کاهش وزن پیدا کنید که بتوانید به آن پایبند باشید و از برنامه هایی که در طولانی مدت انجام آن تقریباً غیرممکن است اجتناب کنید.

در حالی که صدها رژیم غذایی مختلف وجود دارد، بیشتر آنها بر اساس کاهش کالری است. کاهش کالری دریافتی منجر به کاهش وزن می شود، اما مشخص شده است که رژیم گرفتن، به ویژه رژیم های مکرر باعث افزایش وزن در آینده میشود.

بنابراین از رژیم های غذایی سخت که برخی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را کاملاً از بین می برد، خودداری کنید تحقیقات نشان داده است که کسانی که ذهنیت “همه یا هیچ” دارند، کمتر لاغر می شوند.

در عوض، ایجاد برنامه سفارشی خود را در نظر بگیرید. ثابت شده است که عادات غذایی زیر برای کاهش وزن به شما کمک می کنند:

  • کاهش کالری دریافتی
  • کاهش اندازه بشقاب
  • کاهش دفعات تنقلات
  • کاهش غذاهای سرخ شده و دسرها
  • از جمله میوه و سبزیجات

برنامه غذایی را انتخاب کنید که بتوانید به مدت طولانی به آن پایبند باشید و از رژیم های غذایی شدید یا سریع تر بپرهیزید.

  1. یک ژورنال کاهش وزن داشته باشید

نظارت بر خود برای ایجاد انگیزه و موفقیت در کاهش وزن بسیار مهم است. نتایج بدست آمده از برخی تحقیقات نشان داده است افرادی که میزان مصرف مواد غذایی خود را پیگیری می کنند بیشتر وزن خود را کاهش میدهند و کاهش وزن خود را حفظ می کنند.

با این حال، برای داشتن  ژورنال غذایی صحیح ، باید هر آنچه می خورید را یادداشت کنید. این شامل وعده های غذایی، میان وعده ها و تکه ای از آب نبات هایی است که از روی میز همکار خود خورده اید.

همچنین می توانید احساسات خود را در ژورنال غذایی خود ثبت کنید. این می تواند به شما کمک کند عوامل خاصی را برای پرخوری شناسایی کنید و به شما کمک کند راه های سالمتری برای کنار آمدن با آن پیدا کنید.

می توانید ژورنال های غذا را روی قلم و کاغذ نگه دارید یا از وب سایت یا برنامه استفاده کنید . اثبات شده است که همه آنها موثر هستند.

داشتن یک ژورنال غذا می تواند به شما در اندازه گیری پیشرفت، شناسایی عوامل محرک کمک کند. همچنین می توانید از یک وب سایت یا برنامه به عنوان ابزاری برای ردیابی استفاده کنید.

6.موفقیت های خود را  برای کاهش وزن جشن بگیرید

کاهش وزن سخت است، بنابراین همه موفقیت های خود را جشن بگیرید تا انگیزه خود را حفظ کنید.

در رسیدن به هدفی به خود مقداری اعتبار دهید. رسانه های اجتماعی یا سایت های کاهش وزن با صفحات انجمن مکان های عالی برای به اشتراک گذاشتن موفقیت های شما و دریافت پشتیبانی هستند. وقتی به خود احساس غرور کنید، انگیزه خود را افزایش می دهید .

علاوه بر این، به یاد داشته باشید که تغییرات رفتاری را جشن بگیرید و فقط به یک عدد خاص در مقیاس نرسید. با این حال، انتخاب پاداش مناسب بسیار مهم است. از پاداش دادن غذا به خود خودداری کنید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *