لاغری به سرعت

لاغری به سرعت آیا ممکن است؟ لاغری به سرعت چه محاسنی دارد؟ لاغری به سرعت چه معایبی دارد؟ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش وزن استفاده از یک رژیم غذایی کم‌ کالری و ورزش منظم است که می‌تواند در لاغری فرد اثر محسوسی بگذارد این روش عوارضی به دنبال ندارد و برای تثبیت وزن افراد باید استفاده از ورزش و رژیم غذایی را به‌صورت مادام‌العمر در زندگی خود به کار بگیرند تا دارای هیکلی موزون و سالم باشند.لاغری به سرعت

یکی از ارکان اساسی رژیم گرفتن، هدفمندی در لاغر شدن است پس افراد برای نتیجه بهتر، باید میزان هدف خود را در هر دوره تعیین کنند.

رژیم غذایی استاندارد یکی از ساده‌ترین و بی‌خطرترین روش‌های لاغری و کاهش وزن افراد است.

منظور از رژیم غذایی این است که از مواد غذایی طبیعی و ارگانیک به‌اندازه و در زمان مناسب استفاده شود.

کاهش وزن با رژیم غذایی مناسب باید در هرماه حدود 2.5 الی 4 کیلوگرم باشد بیشتر از 4 کیلوگرم می‌تواند باعث آسیب به بدن شود.

شاخص نرمال توده بدنی بین 19 تا 25 می‌باشد اگر BMI بالاتر از 25 باشد افراد دارای اضافه‌وزن هستند و اگر BMI بالای 30 باشد افراد دچار چاقی هستند.

برای لاغری باید نزد پزشک تغذیه رفت زیرا پزشک با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی افراد و ایجاد عادات غذایی درست و سالم می‌تواند باعث بهبود کیفیت زندگی افراد شود.

البته باید بدانیم که لاغر شدن روندی زمان‌بر و طولانی است و لاغری سریع با معیارهای سلامتی و تندرستی مغایرت دارد.

هرم غذایی چیست؟

هرم غذایی

انواع گروه غذایی شامل

1 ـ گروه نان و غلات یا همان کربوهیدرات

2 ـ گروه میوه و سبزیجات

3 ـ گروه گوشت و حبوبات و لبنیات یا همان پروتئین

4 ـ گروه روغن‌ها و شیرینی‌جات

کاهش مصرف کربوهیدرات باعث سیری می‌شود اما کاهش مصرف چربی باعث کاهش کالری درنتیجه احساس گرسنگی می‌شود اما اگر میزان مصرف کربوهیدرات محدود شود، بدن برای تأمین انرژی موردنیازش اقدام به سوزاندن چربی‌ها می‌کند.

اگر افراد رژیم غذایی با چربی و کربوهیدرات پایین را انتخاب کنند دچار گرسنگی شدید می‌شوند درنتیجه رژیم غذایی را رها خواهند کرد.

پس افراد باید از هرکدام از وعده‌های غذایی شامل یک منبع پروتئین، یک منبع چربی و سبزیجات و کربوهیدرات مصرف کنند اما مصرف کربوهیدرات را کاهش دهند.

روش‌های لاغری سریع

  • از غذاهای ارگانیک و بدون فراورده سازی استفاده کنید اما اگر مجبور به استفاده از آن‌ها بودید غذاهای کم‌نمک را انتخاب کنید.
  • لباس‌های سایز بزرگ خود را کنار بگذارید و لباس‌های سایز کوچک را در دسترس بگذارید تا انگیزه برای لاغری داشته باشید.
  • به‌جای مصرف نان معمولی از نان سبوس‌دار یا به‌جای مصرف لبنیات پرچرب از لبنیات کم‌چرباستفاده کنید.
  • روزه‌بگیرید یعنی افراد به‌صورت دوره‌ای از غذا خوردن دست بکشند که این امر به لاغری سریع شکم کمک می‌کند.
  • در باشگاه وزنه بزنید زیرا ميزان کالری سوزی را افزایش می‌دهد و به‌سرعت سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند.
  • سرعت جویدن غذا را کم کنید زیرا میزان کالری دریافتی را کاهش می‌دهد و فرد سریع سیر می‌شود.
  • سعی کنید در همه وعده‌های غذایی خود سالاد را قبل از غذا مصرف کنید و بعد اقدام به خوردن غذا کنید.
  • مصرف فیبر به‌خصوص فیبر ویسکوز می‌تواند باعث سیر شدن شود و به کنترل وزن کمک خواهد کرد.
  • مکمل‌های فیبری مانند گلوکومنان می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و باعث مصرف کالری کمتری می‌شود.
  • اگر دچار پرخوری عصبی هستید برای درمان نزد یک روان‌شناس بروید و سپس اقدام به لاغری کنید.
  • لیستی از غذاهایی که باعث کاهش وزن می‌شود تهیه کنید و بر اساس آن اقدام به کاهش وزن کنید.
  • هرروز خود را وزن کنید تا باعث مصمم شدن شما بر انجام رژیم غذایی بشود و کمتر غذا بخورید.
  • مصرف صبحانه حاوی پروتئین باعث می‌شود در طول روز احساس گرسنگی نداشته باشید.
  • چای سبز بنوشید زیرا حاوی کاتچین است که به بهبود چربی سوزی کمک زیادی می‌کند.
  • قبل از مصرف غذا یک لیوان آب بنوشید تا معده پر شود و کمتر غذا بخورید.
  • خواب کافی داشته باشید زیرا خواب ضعیف باعث افزایش وزن می‌شود.
  • نوشیدن چای و قهوه می‌تواند میزان متابولیسم بدن را افزایش بدهد.
  • میل کردن نوشیدنی‌های حاوی قند و آب‌میوه را به حداقل برسانید.
  • بعد از اتمام غذا مسواک بزنید تا دیگر به خوردن غذا ترغیب نشوید.
  • مصرف شیرینی‌جات و نمک را به حداقل برسانید.
  • ادویه‌هایی مانند فلفل را بیشتر مصرف کنید.

رژیم غذایی و سلامتی

  • داشتن رژیم غذایی مناسب باعث کاهش کلسترول بد، فشارخون و قند خون می‌شود و میزان کلسترول خوب بدن را افزایش می‌دهد همچنین مشکلاتی مانند کبد چرب، زانودرد و کمردرد را نیز می‌تواند درمان یا کنترل کند.
  • در یک رژیم غذایی سالم از همه گروه‌های غذایی استفاده می‌شود تا افراد دچار کمبود مواد معدنی و سوءتغذیه نشوند.
  • قبل از اقدام به رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید زیرا رژیم باعث کاهش کربوهیدرات و سطح انسولین می‌شود درنتیجه باید میزان دوز داروها کاهش یابد.

انواع روش‌های لاغری

ورزش‌های هوازی

ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، شنا، دویدن و دوچرخه‌سواری را به‌طور منظم انجام دهید زیرا باعث سوزاندن چربی‌ها و بهبود سلامت جسمی و روحی می‌شود اما باید بدانید که ورزش به‌تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود بلکه باید به‌طور منظم ورزش کرد و در کنار آن از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کرد.

لاغری به سرعت، ورزش‌های هوازی

عمل لاغری

عمل لاغری در شرایطی که توده بدنی بیمار 30 به بالا باشد کاربرد دارد؛ اما درعین‌حال عمل‌های لاغری دارای عوارض زیادی هستند که باعث عدم دریافت ویتامین‌ها، املاح و مشکلات ریوی و … می‌شود که تحمل چنین شرایطی برای بعضی افراد سخت خواهد بود.

مکمل‌های رژیمی

بعضی مکمل‌های رژیمی با مسدود کردن جذب مواد غذایی، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند و باعث چربی سوزی می‌شوند اما این امر ممکن است باعث ایجاد سوءتغذیه و مشکلات دیگری برای افراد شود.

عوارض لاغری سریع

  • سنگ کیسه صفرا
  • قاعدگی نامنظم
  • تحریک‌پذیری
  • یبوست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *