Categories
Uncategorized

لاغری اصولی

لاغری اصولی چگونه ممکن است ؟ چاقی و اضافه‌ وزن یکی از مشکلات عمده مردم دنیا می‌باشد؛ اگر شما جزو افرادی هستید که اضافه‌وزن و چاقی دارند و به دنبال راهی برای کم کردن وزن خودتان می‌باشید تا به وزن ایده آل و نرمال برسید، این مقاله را حتماً تا آخر بخوانید.

لاغری اصولی

لاغری و رژیم کاهش وزن یک‌روند چالش‌برانگیز است. حتماً شنیدید که برخی از قرص‌ها و داروها وجود دارند که نام قرص کاهش وزن و یا جلوگیری از اشتها را رویشان گذاشته‌اند. برای اینکه خیالتان راحت شود باید بگوییم که هیچ‌کدام از قرص‌ها و داروها، کار کاهش وزن را بدون اینکه شما رژیم غذایی‌تان را رعایت کنید انجام نمی‌دهند و حتی پس از طولانی‌مدت، منجر به ایجاد مشکلاتی در بدن فرد می‌شوند.

یکی از روش‌هایی که اکثر پزشکان تغذیه برای کاهش وزن به آن اشاره می‌کنند، استفاده از یک رژیم کاهش وزن لاغری اصولی می‌باشد. برای اینکه بتوانید یک رژیم لاغری اصولی داشته باشید باید چند نکته خیلی مهم را بدانید و رعایت کنید که در ادامه آن‌ها را نام‌برده و برایتان توضیح می‌دهیم.

اولین و مهم‌ترین گامی که می‌توانید برای رژیم کاهش وزن اصولی داشته باشید این است که به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و با او مشاوره داشته باشید و یک رژیم لاغری اصولی دریافت کنید. در کنار این مسئله مواردی هم وجود دارند که باید به آن‌ها دقت کنید.

بر روی هدف خود و انگیزه خود تمرکز کنید

وقتی‌که نوبت به کاهش وزن می‌رسد تمام افراد انگیزه‌های درونی مخصوص به خودشان را برای تلاش به رسیدن به یک وزن ایده آل دارند. این دلایل می‌توانند یک عروسی پس از چند ماه، مسافرت خارجی، امکان بازی با بچه‌ها در زمین‌بازی، بهبود سلامتی، افزایش اعتماد به‌ نفس و مواردی از این قبیل باشند.

هدف کاهش وزن

بنابراین، برای رسیدن به موفقیت در هر برنامه کاهش وزن باید ابتدا دلیل و انگیزه خود را پیدا کنید. رژیم درست و اصولی بگیرید و هیچ‌وقت رژیمتان را نشکنید و از قاچاق خوری بپرهیزید. برای این‌که در این راه

مستمر و بااراده بمانید هرروز به خودتان یادآوری کنید که چرا این رژیم را شروع کرده‌اید.

واقع‌بین باشید

مطمئناً شما سعی کرده‌اید با رژیم‌های مختلفی که قوانین و محدودیت‌های عجیب‌وغریبی دارند وزن خود را کاهش دهید و یا شاید فقط به آن‌ها فکر کرده باشید؛ ولی انجام نداده باشید. باید بدانید ممکن است که این رژیم‌ها تا مدتی مثمر ثمر واقع شوند؛ اما کاهش وزن و نگه‌داشتن وزن در حالت نرمالش داستان متفاوتی دارد. درواقع شما باید برنامه غذایی را داشته باشید که درعین‌حالی که همه‌چیز به بدن شما می‌رسد، وزنتان هم به‌مرور کم شود و پس از طولانی‌مدت با رسیدن به وزن ایده آل خود آن وزن را نگه‌دارید.

شما می‌توانید برای ایجاد انگیزه هر هفته یا هر دو هفته خود را وزن کنید و سایز خودتان را اندازه‌گیری کنید.

موفقیت را از راه‌های متعدد بررسی کنید

تنها چیزی که باعث می‌شود برخی از افراد یک خرابکاری ذهنی در تلاش برای رسیدن به یک لاغری اصولی درونشان اتفاق بیفتد، این است که همیشه به این فکر می‌کنند که باید هرروز خودشان را وزن کنند و به آن مقیاس موردنظر برسند؛ ولی گاهی اوقات فرد نمی‌تواند وزن کم نکند ولی سایزش کم می‌شود و یا اینکه عضله ایجادشده و جایگزین چربی می‌شود. بهترین روش استفاده از ترازوی خوب است؛ اما نیاز نیست که هرروز وزن خود را کنترل کنید. به این دلیل که پس از مدتی حالت وسواس گونه پیدا می‌کنید و مسلماً وزن انسان به‌طور روزانه کم نمی‌شود.

همچنین قبل از اینکه رژیم را شروع کنید دور بازو، دور ران، دور سینه، دور شکم، دور باسن و وزن خود را اندازه بگیرید. سپس هرماه اندازه‌گیری‌های خود را تکرار کنید و نتایج جدید را جایگزین نتایج قبلی کنید.

به حرف مردم توجه نکنید

شاید در هنگام رژیم از مردم شنیده باشید که به شما بگویند بااینکه رژیم گرفته‌اند چند کیلو هم اضافه کرده‌اند به این دلیل که رژیمی گرفته‌اند خوب نبوده است هرگز به خودتان اجازه ندهید در این دام‌ها بیفتید

ممکن است در هفته‌های اول شما خیلی خوب وزن کم کنید؛ ولی پس از گذشت دو الی سه هفته ممکن است کاهش وزن شما سرعتش پایین‌تر بیاید و این به این دلیل است که بدن به این کمبود دریافت کالری عادت ندارد، بنابراین کمتر کالری می‌سوزاند و شما هم کمتر وزن می‌کنید.

این را به یاد داشته باشید که اگر بیشتر از اندازه کالری که می‌سوزانید، کالری مصرفی غذایی داشته باشید، کاهش وزن نخواهید داشت؛ ولی این به این معنا نیست که شما ما در طول روز فقط آب بخورید.

رزیم لاغری اصولی سبک زندگی شمارا هم‌تغییر می‌دهد و تصمیم می‌گیرید سالم‌تر غذا بخورید و همین موضوع باعث می‌شود که کاهش وزن شما به‌درستی پیش برود.

از ورزش به‌عنوان یک ابزار تکمیلی استفاده کنید

درحالی‌که رژیم غذایی عامل خیلی مهمی در لاغری اصولی نسبت به ورزش می‌باشد؛ اما استفاده از این دو ابزار در کنار هم می‌تواند به شما کمک کند که بهترین نتیجه را از رژیم لاغری‌تان بگیرید.

ورزش

ورزش کردن به این دلیل نیست که فقط کالری اضافی می‌سوزانید؛ بلکه باعث می‌شود هورمونی به نام اندورفین در بدن تولید شود و حس اعتمادبه‌نفس و احساس مثبت بیشتری به شما بدهد.

همچنین برای این‌که در این راه بمانید و ادامه دهید می‌توانید با هر بار کم کردن وزن خود یک شیرینی کوچولو برای خودتان بگیرید؛ اما این‌طور نباشد که رژیم غذایی‌تان را بشکنید. اگر می‌خواهید نتیجه بگیرید باید تمرینات قدرتی را در رژیم غذایی خودتان بگنجانید تا بتواند به عضله سازی در حین سوزاندن چربی کمک کند.

نوشیدن آب امری مهم در لاغری اصولی

تحقیقات نشان داده است که نوشیدنی‌های قندی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند ذخیره چربی را در بدن شما زیاد کنند و افزایش توده بدنی را برای شما به ارمغان داشته باشند؛ بنابراین حتی اگر نوشیدنی‌های رژیمی می‌خورید باید بدانید که مانع پیشرفت در لاغری‌تان می‌شوید. در عوض یاد بگیرید که آب را دوست داشته باشید و در طول روز آب بنوشید. آب به پاک‌سازی بدن شما کمک می‌کند و یبوست را از بین می‌برد. شما باید بین ۶ تا ۸ لیوان آب در طول روز بنوشید.

طبیعی بخورید

از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری کنید. نوشابه نخورید و تقریباً رژیم غذایی‌تان را بر اصول پروتئین‌های بدون چربی، سبزیجات، میوه‌ها و در بیشتر موارد چربی‌های سالم متمرکز کنید. این مهم است که تا جایی که می‌توانید از خوراکی‌ها و غذاهای طبیعی استفاده کنید و غذاهایی که حاوی مواد افزودنی و قند هستند را از رژیم غذایی روزانه خود حذف کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *