Categories
رژیم لاغری

لاغری با زنجبیل

لاغری با زنجبیل چگونه ممکن است ؟ لاغری با زنجبیل محاسن و معایب؟ لاغری با زنجبیل یک بار برای همیشه. زنجبیل یک گیاه گل‌دار است که بیشتر برای ریشه آن کشت می‌شود که ماده‌ای برای پخت‌وپز است. زنجبیل همچنین التهاب را کاهش می‌دهد، هضم را تحریک می‌کند و اشتهای شمارا سرکوب می‌کند. این خواص باعث می‌شود برخی از افراد تصور کنند که زنجبیل ممکن است باعث کاهش وزن شود.

ادبیات پزشکی نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند همراه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش برای رسیدن به وزن سالم به شما کمک کند. هنگامی‌که هدف کاهش وزن است، زنجبیل به‌طورمعمول با سایر مواد استفاده می‌شود.

بیایید نحوه استفاده از زنجبیل برای کاهش وزن، محدودیت‌های تأثیر آن در کاهش وزن و ترکیباتی که باید با زنجبیل ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید، بررسی کنیم.

چگونه زنجبیل می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند؟

زنجبیل حاوی ترکیباتی به نام‌های شوگاول است. این ترکیبات هنگام مصرف زنجبیل، چندین فعالیت بیولوژیکی را در بدن تحریک می‌کنند.

لاغری با زنجبیل

چاقی می‌تواند استرس اکسیداتیو و التهاب ایجاد کند. استرس اکسیداتیو در اثر آسیب رادیکال‌های آزاد در بدن ایجاد می‌شود.

خواص آنتی‌اکسیدانی زنجبیل به کنترل این رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و خواص ضدالتهابی آن می‌تواند با التهاب مقابله کند.

این خواص زنجبیل مستقیماً به پوندهای اضافی پاسخ نمی‌دهد، اما در جلوگیری از آسیب قلبی عروقی و سایر عوارض اضافه‌وزن، درحالی‌که تلاش می‌کنید که وزن خود را به یک عدد سالم برسانید، کمک می‌کند.

تحقیقات دیگر این ایده را پشتیبانی می‌کنند که زنجبیل می‌تواند در کاهش وزن نیز نقش داشته باشد.

یک مطالعه از منبعی معتبر نشان داد که مردان دارای اضافه‌وزن که زنجبیل مصرف می‌کردند، مدت طولانی‌تری سیر بودند.

منبع معتبری دیگر از مطالعات که به بررسی فواید کاهش وزن زنجبیل پرداخته است، حاکی از آن است که زنجبیل تأثیر قابل‌توجهی بر وزن بدن و چربی شکم (نسبت دور کمر به باسن) دارد.

زنجبیل فعالیت‌های بیولوژیکی خاصی را در بدن تشویق می‌کند. آن‌ها دارای اثر ضد چاقی هستند. به هضم سریع غذا کمک می‌کند و بدن را تحریک می‌کند تا غذا را از طریق روده بزرگ هضم کند. زنجبیل می‌تواند سطح قند خون شمارا تثبیت کند. ثابت نگه‌داشتن قند خون می‌تواند کلید کاهش وزن باشد.

زنجبیل و لیمو برای کاهش وزن

هنگامی‌که برای کاهش وزن زنجبیل و لیمو را باهم می‌خورید، ممکن است برای حفظ سلامتی بدن خود یک تقویت اضافی داشته باشید. آب‌لیمو علاوه بر این‌که حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، ممکن است به‌عنوان مهارکننده اشتها عمل کند.

لیمو زنجبیل

نحوه استفاده از زنجبیل و لیمو برای کاهش وزن

افزودن یک فشار لیمو به چای زنجبیل یا نوشیدنی زنجبیل ممکن است به نوشیدن مایعات بیشتر کمک کند. با این کار ممکن است بدن شما هیدراته شده و احساس سیری طولانی‌تری داشته باشد و احتمالاً باعث کاهش تلاش‌های شما برای کاهش وزن شود.

نوشیدنی سالم و لیموترش را دو یا سه بار در روز بنوشید تا خاصیت آب‌رسانی و مهارکننده اشتها در زنجبیل و لیمو را به حداکثر برسانید.

سرکه سیب و زنجبیل برای کاهش وزن

سرکه سیب به‌خودی‌خود خاصیت کاهش وزن دارد. استفاده از آن به همراه زنجبیل می‌تواند اثرات ضد قند خون و آنتی‌اکسیدانی هر دو ماده را تقویت کند.

سرکه سیب همچنین پروبیوتیک های قدرتمندی را وارد ترکیب می‌کند که می‌تواند سلامتی روده شمارا هنگام تلاش برای کاهش وزن بهبود بخشد.

نحوه استفاده از سرکه سیب و زنجبیل برای کاهش وزن

ساده‌ترین راه برای دریافت این دو ماده در رژیم غذایی این است که آن‌ها را باهم مخلوط کرده و بنوشید.

می‌توانید یک چای زنجبیل را با دم کردن یک کیسه چای در آب داغ، قبل از افزودن، خنک‌کنید. آبی که خیلی گرم باشد باکتری‌ها را از بین می‌برد و شما اثر پروبیوتیک آن را از دست خواهید داد.

کمی عسل یا یک فشرده لیمو به 1 فنجان (8 اونس) چای دم‌کرده زنجبیل اضافه کنید، 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را هم بزنید و بنوشید. این چای را یک‌بار در روز، صبح قبل از غذا بخورید تا حداکثر مزیت را تجربه کنید.

زنجبیل عسل

چای سبز و زنجبیل برای کاهش وزن

چای سبز همچنین خاصیت لاغری خود را دارد. چای سبز یکی از عناصر محبوب مکمل‌های کاهش وزن است؛ زیرا شواهدی وجود دارد که می‌تواند متابولیسم شمارا تسریع کند.

چایی سبز و زنجبیل

نحوه استفاده از چای سبز و زنجبیل برای کاهش وزن

می‌توانید زنجبیل ساییده شده را به چای سبز داغ به‌عنوان راهی برای ترکیب اثرات قدرتمند هر دو ماده اضافه کنید. همچنین می‌توانید یک کیسه چای زنجبیل و یک کیسه چای سبز را باهم شیب دهید و آب اضافی اضافه کنید تا دم‌کرده آن خیلی غالب نباشد. یک یا دو بار در روز بنوشید، به خاطر داشته باشید که چای سبز حاوی کافئین است.

آب زنجبیل برای کاهش وزن

نوشیدن آب زنجبیل روش دیگری برای استفاده از مزایای کاهش وزن زنجبیل است. آب زنجبیل به‌طورمعمول شامل سایر مواد برای رقیق شدن طعم تند زنجبیل خالص است. این مواد اضافی – عسل، آب‌لیمو و آب – اتفاقاً خود خاصیت آب‌رسانی، آنتی‌اکسیدانی و تقویت‌کننده سیستم ایمنی دارند.

نحوه استفاده از آب زنجبیل برای کاهش وزن

می‌توانید آب زنجبیل را در خانه درست کنید، به آن آب‌لیمو و عسل یا دیگر شیرین‌کننده طبیعی اضافه کنید.

زنجبیل تازه پوست‌نکنده (تقریباً 1/3 پوند را که به قطعات خردشده) در مخلوط‌کن به همراه حدود 1 فنجان آب مخلوط‌کنید و اگر دوست دارید مخلوط را صاف کنید. عصاره زنجبیل که ایجاد کرده‌اید را به سایر مواد خود اضافه کنید، با نعنا تزئین کنید و مکعب‌های یخ را به‌دلخواه اضافه کنید. نوشیدن آن‌یک یا دو بار در روز به‌عنوان مهارکننده اشتها می‌تواند مفید باشد.

پودر زنجبیل برای کاهش وزن

در مقایسه با زنجبیل تازه، زنجبیل آسیاب شده خشک (پودر زنجبیل) حاوی مقدار بیشتری ترکیبات به نام شوگاول است. این ترکیبات ممکن است خاصیت مبارزه با سرطان و ضدالتهاب داشته باشند.

نحوه استفاده از پودر زنجبیل برای کاهش وزن

می‌توانید پودر زنجبیل را به شکل کپسول مصرف کنید یا آن را در آب مخلوط‌کنید تا یک نوشیدنی پودر زنجبیل درست کنید. همچنین می‌توانید روی غذای خود پودر زنجبیل بپاشید. مصرف یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل در حالت خام ممکن است باعث سو هاضمه شود و طعم آن زیاد باشد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *