7 نکته برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی!

در این مطلب درباره کاهش وزن بدون رژیم غذایی نکاتی را بیان کرده‌ایم. کم کردن وزن بدون رژیم غذایی! مگر می‌شود؟ بله بدون رژیم غذایی هم می‌شود به کاهش وزن فکر کرد. کاهش وزن فقط این نیست که بخواهید غذا کمتر بخورید و یا رژیم غذایی داشته باشد، بلکه عوامل مهم دیگری هستند که به کاهش وزن شما کمک می‌کنند.

چگونه بدون رژیم غذایی وزن کم کنیم؟

افراد زیادی هستند که رژیم‌های غذایی سختی برای کاهش وزن خود می‌گیرند، و فقط درصد بسیار کمی از آن‌ها موفق به کاهش وزن می‌شوند. کافیست در گوگل برنامه‌های رژیمی، رژیم غذایی‌‌ را جستجو کنید تا به نتایج مختلفی روبرو شوید. امروزه کاهش وزن مخصوصاً در بین بانوان بسیار با اهمیت‌تر از قبل شده است.

امروزه برنامه‌های رژیمی موقت زیادی برای کاهش وزن وجود دارند. متخصصن تغذیه نکات مهمی را برای رژیم غذایی توسط رژیم غذایی در قالب برنامه‌های رژیمی به مراجعه کنندگان عرضه می‌کنند. این برنامه‌های رژیمی معمولاً بر روی غذاهای مورد علاقه‌مان دست می‌گذارند و چقدر سخت است که مجبور باشید از غذاهای مطلوب‌تان دست بکشید. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم تا هم غذاهای مورد علاقه‌تان را بخورید و کم کردن وزن بدون رژیم را تجربه کنید.

1. به آشپزخانه و یخچال نظم بدهید

وقتی به آشپزخانه می‌روید باید غذاهای سالم در دسترس قرار داشته باشند، پس به آشپزخانه نظم دهید تا به سمت غذاهای سالم بروید. یخچال هم به همین صورت، وقتی درب یخچال را باز می‌کنید میوه‌های رنگارنگ و سبزی‌ها را ببینید.

2. غذای بیهوده نخورید

برخی از ساعات روز هستند که ما عادت داریم در آن لحظه خوارکی‌هایی مثل چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده بخوریم. در این مواقع بهتر است بجای اینکه ساعت شما، برنامه خوراک را تعیین کند به این فکر کنید که آیا واقعا شکم شما گرسنه است؟ پس با یک خوراک مختصر سالم هم سیر شده و مطمئن می‌شوید که شکم تان به سروصدا نمی‌افتد. سعی کنید آن را آهسته و آرام بخورید و به محض اینکه احساس سیری کردید از آن دست بکشید.

3. با تمرکز ورزش کنید

هیچوقت هنگام تمرین به تغذیه‌تان فکر نکنید. چون اگر در خوراکتان کمی ناپرهیزی کرده باشید هنگام ورزش با خودتان می‌گویید: تمرین من بی‌فایده است چون امروز غذاهای سالمی مصرف نکرده‌ام. پس به گذشته اصلا فکر نکنید و روی ورزش خودتمرکز کنید به اینکه می‌خواهید وزن خود را باید کم کنید.

4. صبح‌ها ورزش کنید

ورزش هر زمانی که برایش وقت پیدا کنید خوب است، اما اگر می‌خواهید هنگام سوزاندن کالری تاثیر بیشتری را شاهد باشید، پس سعی کنید صبح‌ها ورزش کنید. تحقیقات نشان داده کسانی که صبح ورزش می‌کنند عملکرد بهتری نسبت به کسانی دارند که در دیگر ساعات روز ورزش می‌کنند.

5. پیاده‌روی کنید

بلند شدن و به پیاده‌روی رفتن تنها باعث هضم غذا پس از یک وعده غذایی نمی‌شود، بلکه باعث تقویت سوزاندن چربی ها نیز می‌شود. تحقیقات نشان داده نشستن به مدت یک ساعت یا بیشتر باعث کاهش آنزیم‌های چربی سوز در بدن می‌شود.

6. آب زیاد بنوشید

برای کاهش وزن سریع آب زیاد بنوشید. نوشیدن آب می‌تواند مایعاتی که در حین عرق کردن، متابولیسم، تنفس و دستشویی رفتن از دست رفته را به بدن شما برگرداند. میزان آب توصیه شده روزانه برای هر مرد 15 لیوان و برای هر زن 11 لیوان اعلام شده است. اگه مزه آب خالی براتون هیجان انگیز نیست، می‌توانیدد تکه‌های میوه تازه، نعنا یا زنجبیل به آن اضافه کنید.

7. سبک زندگی را تغییر دهید

قسمت‌هایی از شیوه زندگی‌تان را تغییر دهید. به عنوان مثال بیشتر آب بخورید، یا ورزش کنید. با این کار، ولع و اشته‌های بیش از حد شما کمتر می‌شود. زیرا ارزش به هدر رفتن زحماتی که برای کاهش وزن کشیده‌اید را ندارد.

منبع: webmd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *